Scenariusz zajęć dotyczący Bezpieczeństwa w komunikacji i w
mediach dla szkoły podstawowej (klasy 1-3)
Cel główny: Zapoznanie środków bezpieczeństwa w
sieci.
Cele szczegółowe:
- Uświadomienie uczniów o niebezpieczeństwie w komunikacji i mediach
- Zapoznanie się z różnymi sposobami zachowania bezpieczeństwa
- Uświadomienie, że prywatność jest dobrem
- Umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi zapewniających bezpieczeństwo transakcji
Czas zajęć: 2* 1h
Metody: Rozmowa, dyskusja, zabawa, praca w
grupach, quiz
Pomoce: Komputery
Przebieg zajęć:
I Część wstępna
1. Dyskusja z uczniami na temat (ok 30
min):
- Ulubionych
zajęć dzieci podczas spędzania czasu z komputerem
- Co
według dzieci jest zagrożeniem w sieci i jakie są metody na zachowanie
bezpieczeństw
- Czego nie należy robić na nieznanych nam portalach
2. Przedstawienie sposobów
bezpieczeństwa w zakresie (ok 20 min):
- Ochrona prywatności i wizerunku
- Anonimowość
- Bezpieczeństwo komunikacji, pracy i transakcji
3. Rozróżnienie
pojęć oraz ich znaczenie (ok 15 min)
- Anonimowość, sekret, tajemnica
II Część praktyczna zajęć
(ok 20 min)
(ok 20 min)
1. Praca z Internetem. Podział uczniów
na 4 grupy. Każda z grup ma wyszukać przykłady kiedy należy zachować szczególną
ostrożność i w jaki sposób. Wybrane przykłady przedstawić klasie i porównać z
innymi grupami.
2. Dyskusja z
nauczycielem na temat przedstawionych przykładów. Podanie innych przykładów przez nauczyciela
III. Podsumowanie
1. Podsumowujący quiz w zakresie sposobów zachowania bezpieczeństwa z
udziałem wszystkich uczniów. ( 25 min)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz