poniedziałek, 21 stycznia 2013

RAPORT Specjalny


Natalia Abramek
Anna Doroszczyk
Emilia Sarnecka
Dominika Steinke
RAPORT
na temat przygotowanych scenariuszy zajęć oraz nowych technologii komunikowania

      Przygotowane – w liczbie 6. – scenariusze dwugodzinnych zajęć poświęcone są tematowi edukacji medialnej i informacyjnej. Oparte na „Katalogu kompetencji medialnych i informacyjnych” zostały skierowane do określonej grupy odbiorców – dzieci na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego (klasy 1-3).
Proponowane zajęcia mają na celu podwyższyć poziom kompetencji z podejmowanego zakresu.
      W zamieszczonych ( pod adresem http://scenariuszeug.blogspot.com/ ) konspektach zawarte są gry, zabawy i zadania dla uczniów mające na celu przybliżenie zagadnień dotyczących korzystanie z informacji, relacji w środowisku medialnym, języka mediów, kreatywnego korzystania z mediów, etyki i wartości w komunikacji i mediach, a także bezpieczeństwa w komunikacji i mediach. Są również źródłem informacji na temat różnych sytuacji i niebezpieczeństw na jakie dzieci są narażone.
Utworzone zostały z wykorzystaniem nowych technologii komunikowania, które – co należy podkreślić – umożliwiają współpracę zespołową bez względu na miejsce wykonywania zadania.
      Wspomniane wyżej nowe technologie komunikowania znajdują zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia. Zainteresowaniem w dużej mierze cieszą się np. wideokonferencje w zakładach pracy czy prowadzenie wykładów dla studentów za pośrednictwem połączeń internetowych. Są to także prywatne rozmowy wideo za sprawą popularnych komunikatorów, czy porozumiewanie się przy użyciu portali społecznościowych. Powyższe formy komunikacji zakreślają szerokie kręgi – od tematyki gospodarczej, naukowej czy politycznej do rozmów typowo osobistych.
Niemniej, przepływ informacji zawartych w sieci umożliwia także pracę na poziomie edukacji szkolnej.
W zaprezentowanych scenariuszach zajęć, dzieci wykonują poszczególne zadania za pośrednictwem komputera wraz z niezbędnym do tego oprogramowaniem.
       Jak pokazują osobiste doświadczenia tworzących wielokrotnie wspominane już konspekty, nowe technologie komunikowania są niekiedy podstawową formą komunikacji.
Dlatego istotnym jest, by edukacja na ten temat stawała się ważną dziedziną wprowadzaną do szkolnictwa już od najmłodszych lat kształcenia dzieci. Nauka poprzez zabawę z wykorzystaniem nowinek technicznych może wpływać na świadomość nie tylko odnośnie korzyści, ale także negatywnych stron rozwijającej się platformy komunikacyjnej.


Link do prezentacji Prezi:
http://prezi.com/7wiovzw07n1y/scenariusze-zajec-oraz-nowe-technologie-komunikowania/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz