niedziela, 20 stycznia 2013

Scenariusz IV


Scenariusz zajęć dotyczących kreatywnego korzystania z mediów
 dla szkoły podstawowej ( klasy 1-3 )


Cel główny: Umiejętność korzystania z mediów w kreatywny sposób.

Cele szczegółowe:
1)      Na poziomie tworzenia: umiejętność przygotowywania – z zastosowaniem prostego sprzętu – rysunku przy użyciu odpowiedniego oprogramowania, zredagowania krótkiego tekstu w edytorze tekstu na poziomie dostosowanym do umiejętności i poziomu edukacji.
2)      Na poziomie przetwarzania: umiejętność przetwarzania (w podstawowym zakresie) dostępnych treści medialnych przy użyciu prostego oprogramowania do obróbki treści.
3)      Na poziomie prezentowania: umiejętność prezentowania przygotowanych treści medialnych z wykorzystaniem sprzętu.

Czas zajęć: 2 * 1h

Metody: dyskusja, praca grupowa, praca z komputerem

Pomoce: komputery wraz z oprogramowaniem (m.in. Paint, WordPad)

Przebieg zajęć:
 
I Część: wstępna z teorią (35 minut):

1)      Rozmowa w formie dyskusji z uczniami na tematy:
- Co to są mass media i jakie media są nam znane?
- Znaczenie hasła kreatywność.
2)      Przedstawienie krótkiej historii mediów z wykorzystaniem potencjału uczniów – zaangażowanie ich we współtworzenie „osi czasu mediów”.
II. Część właściwa zajęć z praktycznym zastosowaniem wiedzy - w klasie  (75 minut):

1)      Podział uczestników zajęć na grupy (3-4osoby) i przydzielenie im stanowisk komputerowych.
2)      Każdy utworzonych zespołów ma za zadanie przygotować krótką opowieść na temat: „Ulubiony środek przekazu”, w którym przestawi jeden wybrany środek mass mediów. W projekcie konieczne jest zawarcie przynajmniej jednego prostego rysunku wykonanego za pomocą odpowiedniego oprogramowania (Paint), oraz krótkiego (około 10-zdaniowego) tekstu argumentującego wybór. Pozostałe rysunki, filmy, nagrania do prezentacji należy wyszukać na postawie wiedzy zdobytej na zajęciach I (dotyczących korzystania z informacji).
3)      Po upływie czasu przeznaczonego na wykonanie zadania, prowadzący przygotowuje stanowisko do prezentacji efektów pracy i wyznacza kolejne grupy, które dzielą się wykonanymi zadaniami.
4)      Ocena poprawności wykonania zadania.

III Podsumowanie (10 minut):

1)      Wyjaśnienie uczestnikom celu zajęć mających przybliżyć kreatywne wykorzystywanie mediów.
2)      Przypomnienie i utrwalenie wiadomości zdobytych na temat mediów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz